Pastime – Films #7

Hi daar, leuk dat je mijn blog bezoekt! Sinds een poosje ben ik verhuisd! Je vindt al mijn posts (inclusief deze!) op http://www.solidewij.nl tot zo!

Ik heb er weer vier films op zitten die ik graag met jullie wil delen, dus lees snel verder!

Als eerste zag ik Silver Linings Playbook, wat een prachtige film was dat! Het is een prachtige drama film met wat humor. Toen ik ‘romantische komedie’ als label op deze film geplakt zag, werd ik een beetje bang dat het een flinterdun sappy verhaal zou zijn, maar niets is minder waar. Het is een beetje een geeky, grappige, lieve film die echt hartstikke goed is. Het gaat over Bradley Cooper (yum) die net uit een geestelijke inrichting komt en graag terug wil naar zijn (ex)vrouw, die ondertussen allang weer iemand anders heeft. Dat dat een onbegonnen zaak is, snapt iedereen behalve arme Brads. En dan komt hij Tiffany (Jennifer Lawrence! <3) tegen, ook helemaal gek, en Brads ziet haar als dé kans weer terug te komen bij zijn ex. Eerst laat hij haar brieven doorgeven, en later besluit hij dat de danswedstrijd waar Tiffany graag met hem aan mee wil doen, een goede kans is om aan zijn ex te laten zien hoe goed het met hem gaat. Right. Ondertussen ziet natuurlijk weer iedereen behalve onze Brads dat Jennifer helemaal gek op hem is. Het is ook echt sneu om te zien hoeveel ze voor hem doet en hoe erg hij bezig is met zijn ex.
Deze dramafilm is zeker het kijken waard! Zowel Jennifer Lawrence als Bradley Cooper én Brads vader Robert deNiro, hier een gokverslaafde, zijn echt fantastisch. Feel-good met diepte.

Daarnaast keek ik ook The Score, een wat oudere film met, weer, deNiro (nu geen gokverslaafde), Edward Norton en Marlon Brando. Edward Norton speelt hier een professionele inbreker die zich voordoet als geestelijk gehandicapte om zo zonder argwaan het betreffende gebouw in en uit te kunnen. Geniaal. Robert deNiro speelt ook een professionele inbreker/dief, en samen gaan ze onder leiding van Marlon Brando een grote score fixen. Maar met zoveel geld in het spel kan het natuurlijk alleen maar fout gaan.. ;)
Leuke film, die wat langzaam op gang komt maar dan echt fantastisch is. De rol die Norton speelt vind ik echt heel goed neergezet, en het verhaal is ook goed én spannend. Aanrader als je zin hebt in een spannende, maar niet enge film.

My Super Ex-Girlfriend vond ik niet zo geslaagd. De film komt langzaam op gang en zit bomvol cliché rom-com scènes, niet helemaal mijn ding. Ook duurt het ontzettend lang voor Uma Thurman echt zijn ex-girlfriend wordt, dus vanaf de helft van de film doet hij zijn naam pas eer aan. Ik vond het een cliché-achtige, niet-grappige film en zou hem niet aanraden. Maar als je op zoek bent naar een flauwe meidenfilm, dan is deze perfect.

Als laatste keek ik een film waar mijn vriend en ik het niet over eens zijn, namelijk Zero Dark Thirty. Hij staat als drama/history/thriller gekenmerkt op imdb.com, en daar ben ik het redelijk mee eens. De film vertelt het verhaal van de CIA agente Maya die zich vastbijt in een spoor dat uiteindelijk leidt naar Osama Bin Laden. De film heeft veel weg van een documentaire, want natuurlijk komt doordat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, maar ook door de manier van filmen en vertellen. Het verhaal is niet ‘snel’ en flashy neergezet, maar doet ook echt aan als een lange weg die de CIA heeft afgelegd. Ik vind het persoonlijk erg mooi om zoiets te zien, en kan me er niet aan storen dat het reclame is voor zowel de CIA als Amerika. Mijn vriend wel, en die vindt de film ook beduidend minder goed. Ik zeg: geef de film een kans en oordeel zelf!

Heb jij Zero Dark Thirty ook gezien? Of Silver Linings Playbook?

Liefs,
Lidewij

Follow on Bloglovin

30 gedachtes over “Pastime – Films #7

  1. Ik wil Silver Linings Playbook en Zero Dark Thirty nog zien, alhoewel ik niet zeker weet wat ik ervan moet denken tot nu toe. My Super Ex-Girlfriend vond ik niet zo.. Niet mijn humor.. en Uma Thurman – buiten Quentin Tarantino films – vind ik niet zo leuk. Dank je wel voor het delen! :)

  2. Yaaaay nieuwe ideetjes! The score moet ik zien precies. Silver Linings Playbook was loovely he? Het helpt niet dat Jennifer Lawrence een bombshell is in alle outfits daar natuurlijk. En Channing is ook niet slecht haha!

  3. Ik heb er nog geen van gezien. Maar Silver Linings Playbook wil ik wel graag een keer kijken. Wat een verhaallijn, dat zie je niet vaak. Ben hier echt benieuwd naar. Maar is wel een film die ik een keer alleen moet kijken, want no way dat mijn vriend naar zo’n film wil kijken, helaas..

  4. Silver Linings Playbook vond ik echt een fantastische film! Vooral ook omdat dit niet om ‘de average’ persoon gaat, maar mensen die sociaal wat beperkt zijn. Zo goed in elkaar gezet én onwijs knap gespeeld!

share the love...

